1 mei laatste dag - Reisverslag uit Blue Diamond, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu 1 mei laatste dag - Reisverslag uit Blue Diamond, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu

1 mei laatste dag

Door: mari8anne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Blue Diamond

Op 29 april kwamen we smiddags o9m 5 uur aan in Blue Diamond. Ik zag Herman lopen. Patricia zei dat hij ging kijken waar we bleven. Maar wij hadden even tijd genomen om iin Hawthorne in het casino te spelen. Ik zou nog schrijven over Mono Lake. Dat is spectaculair vanwege de tufsteenmassa's die uit het meer oprrijzen. De hoge kalkzuilen geven een mooi gezicht.
Bodie State Historic Park, gelegen op 2553mt hoogte is een spookstad die bezoekers terugbrengen naar de tijd van de goldrush. In 1859 vodn een William een goudklompje in deze verlaten regio. Twintig jaar later werd een belangrijke goudader ontdekt waardoor de stad zich snel ontwikkelde en grote voorspoed kende. In 1932 echter werd het door brand verwoest en werd de stad verlaten. Het is zo achter gelaten dat het lijkt alsof de bewoners pas onlangs zijn vertrokken. Kerk, winkels, kapper; alles is nog aanwezig.
Het is voor ons de derde keer dat we in Blue Diamond zijn (1999/2005) We laten de trails en de Hoover Dam links liggen en zoeken ons oude casino Silverton op en bekijken het nieuwe Red Rock Casino. Rijden door Downtown en over de Strip dat uiteraard de moeite van het bekijken waard is.
Met Herman en Patricia is het gezellig als vanouds.Onze koffers staan al bijna klaar voor de thuisreis. Het was een heerlijke afwisselende vakantie. De laatste foto's zetten we er thuis nog bij.
Dank voor het meelezen en meeleven, groetjes uit Blue Diamond.

• 02 Mei 2014 - 11:56

Liefs M&F
    Xxx

• 02 Mei 2014 - 18:20

Cor Molenaar:

Weer een afwisselend stuk Amerika gelezen met veel belevenissen. Geweldig.
    Goede terugreis!
    Lieve groet,
    Cor

• 02 Mei 2014 - 23:09

Janneke:

Hi Marianne en Jos., wat klinkt dit geweldig en wat een gave beelden.hoop dat jullie het erg naar je zin hebben gehad.

Greets van mij, Janneke