laatste motelnacht van de vakantie - Reisverslag uit Hawthorne, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu laatste motelnacht van de vakantie - Reisverslag uit Hawthorne, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu

laatste motelnacht van de vakantie

Door: marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

28 April 2014 | Verenigde Staten, Hawthorne

Het is inmiddels maandagavond 28 april en ik heb nog wat dagen in te halen. Zaterdagmorgen gingen we met de auto naar San Bruno en vandaar met de trein en tram naar San Francisco.
Helaas konden we niet meer met de boot naar Alcatraz. We hebben ons heerlijk vermaakt langs de boulevard. Met de cable car nog een stuk naar Fishermans Wharf gereden en terug gaan lopen. Het weer was gelukkig weer opgeknapt. Terrasje, foto's maken, naar muzikanten luisteren. De wedstrijd van de San Francisco Giants was inmiddels afgelopen dus de honderden supporters kwamen net uit het stadion waar wij langsliepen, gekleed in zwart met oranje tenue. Met de trein weer terug en in San Bruno gelijk gaan eten bij de Mexicaan waar ook een muziekgroep optrad, heerlijk sfeertje. Terug op de Bayview kwamen Jerry en Lynn ook snel thuis en konden we naar elkaars verhalen luisteren. Zondag na het ontbijt vertrokken. Was wel beetje emotioneel, we hadden het zo goed met elkaar.
We reden eerst naar Sacramento,vervolgens richting Lake Tahoe om uiteindelijk bij het Topaz Lake te stoppen. Motel met casino, daar hadden we wel zin in. Bovendien maar $45 en prachtig uitzicht en ontbijt toe. Weer ouderwets gepokerd en black jack op de machine gespeeld en ondertussen krijg je gratis drankjes. Voor een paar dollar hebben wij een hoop lol. Vandaag reden we om negen uur alweer weg. Het gebied ligt op zo'n 2500-3000 meter en hier en daar ligt nog sneeuw, sommige passen zijn nog afgesloten. Langs de weg staan dunne palen van zo'n twee en een halve meter hoog zodat je bij veel sneeuw kunt zien hoe de weg loopt. Veel vakantiehuisjes zijn nog deels ingesneeuwd. Het uitzicht is prachtig met de besneeuwde bergen. Je kunt wel foto's blijven maken. We bezoeken Bodie Historic State Park. Een nederzetting van zo'n 150 huizen, compleet met kerk en winkels dat totaal verlaten is. Verdere informatie hierover en over Mono Lake zal ik morgen schrijven.
Nu verblijven we in Hawthorne, Nevada, in Motel El Capitan, een plek waar we in 1990 met Annemarieke en Marleen hebben gelogeerd. Er is ook een casino dus we hebben weer gespeeld.
Morgen nog een paar honderd kilometer naar Blue Diamond, vlakbij Las Vegas, waar mijn broer Heman en zijn vrouw Patrricia wonen. Daar logeren we de laatste dagen.