van Pismo Beach naar San Francisco - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu van Pismo Beach naar San Francisco - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu

van Pismo Beach naar San Francisco

Door: marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

26 April 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Om half negen zaten we in de auto om even later alweer uit te stappen bij Coffeehouse voor een ontbijt bestaande uit een bagel met ei en koffie. We vervolgden onze weg langs de kust. Op enig moment zagen we een bord dat er sea otters te zien waren dus we hebben de auto even geparkeerd. Onvoorstelbaar wat we zagen: hele groepen zeehonden, ze hebben verschillende namen, lagen te zonnen in het zand, zwommen in de zee, waren aan het paren of bestoven zichzelf met zand. Een ontzettend leuk gezicht. Ieder jaar vanaf maart zoeken ze deze plek op.
Uiteindelijk duurt het best lang voordat je deze weg weer kunt verlaten. Bij Santa Cruz gaan we via de 17 North richting San Fancisco. Lynn en Jerry wonen een kwartier ten zuiden van de stad. Onderweg nog wat wijn voor hen gekocht en zelf een hotdog gegeten, want onze lunch was er bij ingeschoten en om vijf uur kwamen we aan op de Bayview 545. We werden hartelijk ontvangen en de logeerkamer was voor ons in gereedheid gebracht. Wel bijzonder dat het contact tussen ons zo snel klikte en we werden uitgenodigd bij hen te logeren.
We pakken meteen de draad weer op, kijken via het tv-scherm naar foto's van New Orleans en hebben plezier.
Vandaag zijn we met hen op stap gegaan met de auto. Dat kwam goed uit want het regende tot we weer thuis waren om drie uur We zagen de mooie Golden Gate Bridge, the Cliffhouse, Lombard street, ChinaTown en de Pier waar we morgen de boot willen nemen naar Alcatraz. We lunchten in Chinatown waar groepjes mannen en groepjes vrouwen op straat aan het kaarten waren, met geld. Lynn en Jerry gingen naar een rehearsel diner ivm een bruiloft morgen, en wij gingen eten in een Baskisch Restaurant in een Baskisch Cultureel Centrum. Het was lekker: courgettesoep vooraf, de pan blijft op tafel staan dus je kunt zelf nog opscheppen, daarna een schaaltje sla met een beetje dressing, een toen mijn peppersteak met wat groente en gebakken aardappeltjes.

• 27 April 2014 - 14:03

Guus:

Zo kunnen wij ook de draad weer opnemen, na week Schoonloo en aansluitend de verjaardag van Irene. Het is hier nu druilerig, maar gisteren was het prima weer. Veel reisplezier verder en topt horens!