Pismo Beach 23 april 2014 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu Pismo Beach 23 april 2014 - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu

Pismo Beach 23 april 2014

Door: marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

23 April 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Over half negen kwam de taxi die ons naar Thrifty USA bracht waar we de auto huurden.Na alle formaliteiten konden we een mid size car uitkiezen. Mijn oog viel direct op een mooie rooie, een Mitsubishi Galant. Koffers erin, even kijken hoe alles werkt, Garmin geinstalleerd, en daar gingen we. Atijd spannend in het begin, wennen aan de auto en aan het verkeer. Bij een kruispunt gaat het erom dat degene die het eerst aankomt door mag rijden.Californie is een staat met veel tuinbouw waar nog veel met de hand wordt gedaan.Veel mensen zijn op het land aan het werk, mobiel wc''s erbij en een wagen waar eten gekocht kan worden en natuurlijk een hele rij auto's van de harde werkers.

Na een tijdje rijden we op de 101, later HWay 1, de historische route langs de kust.Links de zee en rechts de bergen, inderdaad een mooi gezicht.We besluiten bij Pismo Beach te overnachten. Het ziet er leuk uit en de zee ligt op vijf minuten loopafstand. Voor $54 hebben we een simpel motel met klein kamerje waar net alles in past: koelkastje, tv, magnetron, stoel, wastafel, met onze koffers erbij is het vol. We lopen gelijk naar het strand. Ook hier is een pier, maar zonder tamtam. In de wilde zee trotseren golfsurfers de golven. Op een marktje kopen we heerlijke grote aardbeien en eten in een tentje met uitzicht op zee.We boffen enorm met het mooie weer iedere dag.

• 25 April 2014 - 22:32

Leonie:

Ha Marianne en Jos,
    terug van een heerlijke wadden-vakantie-week heb ik net al jullie reisverhalen achter elkaar gelezen - klinkt erg goed allemaal - verrassend om in Amerika rond te fietsen en onderweg zoveel aardige mensen tegen te komen - nog twee weken om je helemaal te verliezen in alle (al dan niet eetbare) indrukken!! veel groeten en ik blijf jullie volgen!