dinsdag 15 april - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu dinsdag 15 april - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu

dinsdag 15 april

Door: marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

16 April 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Wat was het koud toen we om 8.30 nop de fiets zaten, zo'n 12 graden en koude wind. Voelde een beetje alsof we thuis waren.
Eerst even gekeken hoever het is naar het station. Daar vertrekken we zaterdag met de trein.
Nu eerst nog een paar dagen New Orleans.
We fietsen door het Garden District. Een wijk met veel groen en mooie huizen. De straatnaam ligt met tegels in de stoep geplaveid. Daarna de fiets in onze kamer gestald en gaan wandelen door Canal Street; een brede winkelstraat vlakbij ons hotel. Gelukkig gaat de zon schijnen en worden we een beetje warm. In .......street vinden we Musical Legends Park, een leuk plekje met een pianist en drummer die heerlijke muziek maken, een beetje Ray Charles stijl. In de zon met een espresso is het goed toeven.
Op ons gemak lopen we naar de boot voor ons tochtje. Als we aankomen staat er al een rij. Tijdens het wachten horen we het Calliope concert. Dit wordt geproduceerd door middel van 32 stoompijpen van het schip.
Als we de boot op gaan staat de fotograaf al klaar. Lijkt ons wel leuk, een foto waar we samen op staan. Later blijkt een setje foto's met frames, groot en klein, wel 33 dollar te kosten. Daar trappen we niet in..
We worden naar de dinerzaal geloodst. Daar blijkt men al in de rij te staan voor de lunch. Dacht ik dat we tijdens het varen zouden eten; het eten is echter al op (rijst, bonen,vis, worstje, broodpudding) voordat we gaan varen en voordat de band gaat spelen krijgen we eerst het verhaal van de gids te horen. Valt dus een beetje tegen..De Mississippi river is heel erg breed en een van de grootste rivieren. Het is windkracht 5 dus we blijven lekker binnen zitten en genieten van muziek en wijn en de zon die schijnt.
Als we de boot afgaan wandelen we over de Riversidewalk naar de French Market. Drinken nog een biertje, cola smaakt naar chloor, en zien heel leuk straattheater. Twee mannen in de stijl van Michael Jackson, ze bewegen alsof ze van elastiek zijn. We kopen water, cola en wijn voor op onze hotelkamer en vallen daar om half acht als een blok in slaap.

• 16 April 2014 - 18:00

Martha Bakker:

Hoi vakantiegangers,

Jullie site is erg leuk om te volgen. Ik zal er met regelmaat even in neuzen.

Nog een fijne reis verder!

hartelijke groet,

Martha