derde dag in new orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu derde dag in new orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu

derde dag in new orleans

Door: marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne

15 April 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

We zaten al weer om negen uur op de fiets na een ontbijt met geroosterd brood, scrambled eggs, jus d ''orange, koffie, thee en fruit.. Plastic bordjes en bestek en voor de liefhebber een flesje met beslag om je eigen wafel te bakken. We gingen eerst naar de vlooienmarkt. Voodoo heeft hier een belangrijke betekenis; je komt dus veel maskers, doodshoofden, krokodillen en dergelijke artikelen tegen maar ook leuke hoeden, een beetje charlestonstyle.Daarna gingen we in Bourbonstreet de befaamde beignets eten. Een leuk restaurantje en minder druk dan cafe de Monde. Ze waren heerlijk. Daarna bij de ticketline van Grey-line kaartjes gekocht voor de Katrinatour.
We hebben gefietst door Lower French Quarter, een wijk waar de wegen veel gaten hebben en de huizen slecht zijn onderhouden. We kwamen langs het New Orleans Jazz National Historical Park met beelden van Louis Armstrong (ook Louis Armstrongpark geheten)en Mahalia Jackson.
Bij Subway een broodje gegeten als lunch. Wat is alles toch zoet en hoeveel keuzes moet je wel niet maken: welk brood ( 8 soorten) welke toppings, welk beleg, groenvoer, en dan ingepakt in papier, servetjes, plastic zak. warm of koud??
De bustour leidde ons naar de plekken waar tornado Katrina heeft huisgehouden. Heel indrukwekkend.Ondanks het drama is men blij met de hulp die veel mensen, onder andere studenten, hebben geboden.
Na een tussenstop waar ik foto's maakte van bomen, wenkbrauwbomen worden ze genoemd, kwam de verwachtte regenbui. Toen we een uur later uitstapten moesten we eerst schuilen en besloten maar gelijk te gaan eten. Jos koos een visschotel, ik koos weer jambalaya met salade, heerlijk.Tenslotte toch in de regen naar het hotel gefietst waar een uur later het onweer en de buien nog even doorgingen.

• 15 April 2014 - 09:02

Paul:

Hoop de zon weer snel gaat schijnen

• 15 April 2014 - 12:05

Annemarieke:

Ik las vanochtend bij het ontbijt je verslag voor. 'Mooi verhaal, mama' zei Boris.

Vandaag beter weer?

Lfs, A

• 15 April 2014 - 12:45

Wim En Ellen:

Hallo Marianne en Jos,
    Fantastisch om te lezen dat jullie genieten en dat wij jullie belevenissen kunnen volgen!
    Leuk, ook de foto's!
    Veel plezier!
    Wim en Ellen.

• 15 April 2014 - 13:04

Ilse En Tom:

Zo te lezen vermaken jullie je prima :-) De boten op de foto's doen me denken aan de film " The princess and the frog", waar Lynn zo gek op is. Een Disneyfilm die zich afspeelt in New Orleans omstreeks 1912. De muziek in de film is ook lekker Jazzy.
    Frisse groetjes met een gure wind uit het Haagse!

• 15 April 2014 - 15:39

Dinie:

Het is daar genieten zo te lezen. Gelukkig ook soms een regenbui, anders zou je maar heimwee naar Nederland krijgen......nog veel plezier!