Tweede dag - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marianne Betten - WaarBenJij.nu

Tweede dag

Door: Mijn geliefde

Blijf op de hoogte en volg Marianne

14 April 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Om tien voor negen zaten we al op de fiets. Strakblauwe hemel. We zijn naar de Mississippi River gereden om met de veerboot over te steken naar Algiers. Ja zo kom je nog eens ergens. Een rustige wijk van New Orleans met een nederzetting van de Navo, omheind met hekwerk en prikkeldraad, een waterkrachtcentrale en electriciteitsbedrijf.
Een tochtje van zo’n 20 kilometer. Op de terugweg de mooie skyline van New Orleans op de foto gezet. Op de terugweg was het behoorlijk druk op de boot. Veel festivalgangers hadden hun auto aan de overkant neergezet en gingen met deboot naar het festival dat daar vlaknaast lag.
Wij hebben onze fietsen in de gratis stalling gezet en weer genoten van de sfeer en muziek en heerlijk broodje met een biertje. Daarna weer voor een napje naar het hotel.
Eind van de middag met de fiets naar Bourbon Street en heerlijk jambalaya gegeten bij Pat O’Brien. De geboorteplaats van de cocktail Hurrycane, ontstaan na hurrycane Katrina. Jambalaya lijkt wat op paella. De smaak was heerlijk pittig.
Er was veel muziek te horen in Bourbon Street. Leuk om te zien dat mensen spontaan gaan dansen. Dik, dun, mooi gekleed of niet; men danst en heeft plezier. Daarna even koffie gedronken en naar het hotel gegaan. Het festival was afgelopen; het was leuk om mee te maken. Nu plannen maken voor morgen. Er wordt regen en onweer voorspeld.

• 14 April 2014 - 09:51

Guus:

Leuk bericht, vooral die strakblauwe hemel. temperatuur navanant?

Veel plezier en groetjes,
    Guus.

• 14 April 2014 - 10:17

Marleen:

Klinkt goed! Geniet ervan!
    X Marleen

• 14 April 2014 - 13:26

Annemarieke:

Leuk hoor om een beetje op de hoogte te blijven. Al een mango daiquiri gedronken? Kan ik je van harte aanbevelen.

X A

• 14 April 2014 - 13:28

Annemarieke:

Op die radarboot op jouw foto hebben Ruben en ik in 2008 gevaren. Is leuk hoor, tochtje over de Mississipi door de haven enzo.

• 15 April 2014 - 09:16

Henk Van Rooijen:

Hallo Marianne en Jos, Leuk om even iets van jullie te zien. NewOr. herinner ik mij van een congresreis vele jaren geleden in mei. Prachtige levendige stad met veel Europese/Franse uitstraling in een mix met de zuidelijke USA stijl waar ook het donkere deel van de bevolking een mooi aandeel in heeft met o.a. hun vrolijke muziek. Ik woonde voor mijn werk in 2008 drie maanden in Minneapolis in het noorden en trok voor mijn werk elke werkweek naar een paar andere staten maar was er toen maar 1 dag. Zou er nu best weer zin in hebben als ik dit zo lees. Veel plezier!